ROCZNY PLAN PRACY
Publicznego Przedszkola na r 1 w Kluczborku
na rok szkolny 2020/2021
Zatwierdzony uchwałą Rady Pedagogicznej nr 3/X/2020 z dnia 10 września 2020r.
PODSTAWY PRAWNE
- Statut Przedszkola
- Wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w roku szkolnym 2019/2020
- Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ustalone na rok 2020/2021
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r., poz. 910) ze
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2020 r., poz. 1327) ze
- Rozporządzenie z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego. (Dz. U. z 2017 r., poz. 1658 ze )
- Rozporządzenie z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz. U. z 2017 r. poz. 1611 ze )
- Rozporządzenie MEN z dnia z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (...) (Dz. U. z 2017 r. poz. 356 ze )
- Rozporządzenie MENiS z dnia 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020, poz. 1166 ze zm.)
- Rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych… (Dz.U. z 2020 r. , poz. 1309)
- Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1280)
- Rozporządzenie MEN z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz. U. z 2018 r., poz. 1055)
- Rozporządzenie MEN z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502 ze )
- Rozporządzenie MEN z 12 lutego 2019 w sprawie doradztwa zawodowego (Dz. U. z 2019 r., poz. 325)
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK 2020/2021
1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.
- Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych.
- Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i
- Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii
- Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.
REKOMENDACJE DYREKTORA
ze sprawowanego nadzoru w II półroczu roku szkolnego 2019/2020:
- Wykorzystanie doskonalenia zawodowego w zakresie metody Marii Montessori w pracy z dzieckiem – planowanie i realizacja.
- Wykorzystanie materiałów otrzymanych w ramach projektu – głównie „ montetessoriańskich w pracy z dzieckiem.
PROCESY WSPOMAGANIA ROZWOJU I EDUKACJI |
|||
Zadanie i podstawa prawna |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Termin realizacji |
Tworzenie warunków do realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego (Ustawa prawo oświatowe, Ustawa o systemie oświaty Rozporządzenie MEN w sprawie podstawy programowej) |
Ustalenie przedszkolnego zestawu programów na rok 2020/2021 zaopiniowanie przez RP |
dyrektor |
01.09.2020 |
Ustalenie ramowego rozkładu dnia . |
dyrektor |
do 1.09.2020 |
|
Ustalenie obowiązującej dokumentacji nauczycieli i sposobu jej prowadzenia |
dyrektor |
do 1.09.2020 |
|
Organizacja przestrzeni edukacyjnej w salach z uwzględnieniem zaleceń do realizacji podstawy programowej, m.in. kąciki zainteresowań oraz środki do aktywności twórczej |
nauczyciele grup |
do 10.09.2020 |
|
Wystawy tematyczne – akcesoria lub/i książki, albumy |
nauczyciele grup |
do każdego tematu |
|
Działania profilaktyczno- wychowawcze
(Zadania przedszkola – podstawa programowa Kierunek polityki oświatowej państwa) |
Wychowanie do wartości – planowe objaśnienie dzieciom istoty wartości w tematach kompleksowych/projektach: 1. Moja grupa, moi koledzy – jak być dobrym kolegą, przyjacielem 2. Moja rodzina – uczymy się kochać innych i okazywać miłość 3. Szacunek – w tematach takich jak - poznajemy zawody, rodzina, inne 4. Zwierzęta domowe – uczymy się odpowiedzialności 5. Dzieci świata - akceptacja, tolerancja 6. Prawda i dobro w zachowaniu człowieka 7. Przyroda – różne tematy zawierające normy zachowania w stosunku do przyrody 8. Zdrowie – tematy dotyczące: - higieny |
nauczyciele grup |
cały rok szkolny |
Działania profilaktyczno- wychowawcze |
- zdrowego żywienia - aktywności ruchowej 9. Ojczyzna – tematy: - moja miejscowość - mój region, tradycje - Polska moja ojczyna |
||
Wdrożenie innowacji „Czytanie globalne wg Glenna Domana” |
Grupa 6 latki Grupa 3 latki |
cały rok |
|
Rozwijanie inteligencji emocjonalnej poprzez: 1. Zabawy i aktywności dotyczące świadomości emocji, przyczyn powstawania emocji, zachowania wywołanego emocjami 2. Budowanie poczucia wartości dzieci poprzez wzmocnienia, dostrzeganie mocnych stron oraz akceptację indywidualności każdego dziecka. 3. Wskazanie sposobów radzenia sobie z emocjami 4. Bajki relaksacyjne |
nauczyciele |
cały rok szkolny |
|
Kształtowanie kompetencji społecznych poprzez: 1. Wyjaśnienie dzieciom ich praw i obowiązków w przedszkolu 2. Wyjaśnienie czym są prawa dziecka 3. Nauka współpracy podczas wykonywania zadań w parach. 4. Doświadczanie współpracy podczas wykonywania zadań w małych 3-4 osobowych zespołach. 5. Układanie gier i gry – oswajanie z przegrywaniem. 6. Pełnienie ról – wprowadzenie dyżurów: - okolicznościowych - jednodniowych - tygodniowych |
nauczyciele |
cały rok szkolny |
|
Promocja zdrowego stylu życia – aktywność ruchowa (zdrowie jako wartość): 1. Ćwiczenia poranne 2. Zestaw zabaw ruchowych |
nauczyciele grup |
codziennie min. 3x w tyg. |
Działania profilaktyczno- wychowawcze |
3. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych podczas zajęć dydaktycznych 4. Pobyt w ogrodzie lub spacer 5. Zabawy ruchowe w ciągu dnia |
min. 2x w tyg.. codziennie |
|
Promocja zdrowego stylu życia (zdrowie jako wartość): 1. Temat kompleksowy w zakresie codziennej higieny i bezpieczeństwa epidemicznego (zdrowie jako wartość): - tworzenie nawyku poprawnego mycia rąk, - poznanie zasad i sytuacji dotyczących dezynfekcji rąk, noszenia maseczek, - wskazanie istoty i sposobu dystansu społecznego oraz izolowania się w przypadku jakichkolwiek infekcji, - tworzenie nawyku mycia się i dbania o włosy. 2. Poznanie instytucji służby zdrowia w temacie kompleksowym: - Przychodnia, Szpital, - Pogotowie ratunkowe. |
nauczyciele |
cały rok szkolny |
|
Kultura zachowania – wprowadzenie zasad: 1. Zachowanie przy stole i posługiwanie się sztućcami. 2. Nakrycie i estetyczne spożywanie posiłków. 3. Powitanie, pożegnanie. 4. Formy grzecznościowe. 5. Uprzejmość i uczynność wobec innych. 6. Zachowanie w miejscach publicznych. |
nauczyciele |
cały rok szkolny |
|
Profilaktyka i niwelowanie zagrożeń w relacjach społecznych 1. Wprowadzenie wzorów poprawnego zachowania: - spotkanie z nieznajomym, - zgubienie się, - zachorowanie. 2. Niwelowanie zachowań trudnych, radzenie sobie z problemami: - agresja, - odrzucenie przez kolegów, - nieśmiałość, trudności w nawiązywaniu kontaktów. |
nauczyciele |
cały rok szkolny |
Działania profilaktyczno- wychowawcze |
Bezpieczeństwo:
1. Zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania w tematach kompleksowych i innych sytuacjach edukacyjnych – dokumentowanie działań : - sztućce, przybory, - maszyny rolnicze, - miejsce budowy, remontu, - bezpieczne zabawy, - prąd, - zapałki, ogień, - zasady zachowania na ulicy, przejście na drugą stronę, - naturalne zbiorniki wodne, kąpiele, - zamarznięte zbiorniki, - nieznane rośliny, - nieznane zwierzęta, - lekarstwa, - środki chemiczne, - jazda na rowerze, hulajnodze. 2. Spotkanie dzieci z ratownikiem medycznym oraz zajęcia praktyczne w zakresie udzielania pierwszej pomocy |
nauczyciele grup |
cały rok szkolny |
3. Próbna ewakuacja |
dyrektor |
październik |
1. Realizacja ćwiczeń i zabaw gramatycznych w zajęciach i innych sytuacjach - dokumentowanie 2. Układanie opowiadań przez dzieci do kolekcji obrazków i historyjek obrazkowych |
nauczyciele grup |
codziennie |
|
3. Przygotowanie i nauka czytania.
4. Przygotowanie do nauki pisania, m.in.:
- działania plastyczne i konstrukcyjne – różne techniki, - ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej, - orientacja w schemacie ciała i przestrzeni, - ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, - orientacja na kartce i czytanie liniatury, - kreślenie szlaczków i znaków literopodobnych, - próby kreślenia liter, - poprawny chwyt przyborów pisarskich. |
nauczyciele grup, w szczególności grupy 6-cio latków |
codziennie |
|
Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo – techniczne: 1. Realizacja zajęć dydaktycznych rozwijających kompetencje matematyczne. 2. Zabawy dydaktyczne i ćw. utrwalające poznane pojęcia matematyczne. 3. Organizacja w sali kącika badawczego i doświadczania różnymi zmysłami. 4. Gromadzenie w kąciku książki albumów o tematyce rozbudzającej zainteresowania naukowo-techniczne. |
nauczyciele grup |
1.min. 1 zajęcie dydaktyczne w tygodniu 2.kilka razy w tygodniu 3 i 4. cały rok szkolny. |
Kompetencje informatyczne:
1. Wprowadzanie symboli graficznych do komunikowania się i oznaczania różnych treści. 2. Wprowadzenie zabaw typu sudoku. 3. Wprowadzenie kodów matematycznych do oznaczania cech figur geometrycznych i guzików. 4. Nauka kodowania i wykorzystanie umiejętności podczas zabaw 5. Wykorzystanie tablicy multimedialnej podczas zajęć z dziećmi. |
nauczyciele grup |
cały rok szkolny |
|
Rozwijanie umiejętności uczenia się:
1. Zabawy rozwijające postrzeganie zmysłowe i procesy poznawcze - pamięć, myślenie, mowa. Materiał rozwojowy Marii Montessori w codziennej pracy nauczyciela. 2. Wdrożenie metod aktywizujących np. :
- mapa pojęciowa, - burza mózgów, - gwiazda skojarzeń, łańcuch skojarzeń, itp. |
nauczyciele grup |
cały rok szkolny |
|
Inicjatywność i przedsiębiorczość:
1. Rozwijanie samodzielności w samoobsłudze – jedzenie, ubieranie, czynności higieniczne wg pedagogiki Marii Montessori. 2. Nabycie umiejętności samoobsługowych i samodzielności zaplanowanych przez nauczyciela – plan Daltoński. |
nauczyciele grup |
codziennie,
wrzesień |
3. Moja własna zabawka – przygotowane materiały do samodzielnego podejmowania różnych aktywności i kreatywności przez dzieci. 4. Organizacja działań i zabaw twórczych – drama, sztuka teatralna teatr cieni, „Teatrzyki” wilka księga inspiracji - FROBEL 5. Nauka autoprezentacji. |
cały rok szkolny |
||
Świadomość i ekspresja kulturalna:
1. Realizacja zajęć plastyczno-konstrukcyjnych –wprowadzenie kolejnych technik plastycznych. 2. Poznawanie kolejnych pojęć plastycznych i zastosowanie ich w pracach m.in.: punkt, linia, barwa, faktura, kompozycja płaska, przestrzenna, kołowa, w układzie pasowym – pojęcie jako główny cel zajęcia plastycznego. 3. Wycieczka do pracowni plastycznej – spotkanie z twórcą. 4. Zajęcia umuzykalniające. 5. Realizacja tematu „Poznajemy teatr”. 6. Słuchanie instrumentalnych utworów muzycznych z wykorzystaniem działań: - poprzedzone opowiadaniem nauczycielki lub scenką w teatrzyku, - wybór najlepiej „pasującej” ilustracji do słuchanego utworu, - propozycje tytułu do słuchanego utworu, - ułożenie krótkiego opowiadania, którego ilustracją może być słuchany utwór. 7. Eksperymentowanie z tworzeniem dźwięków nietypowych np. pstrykanie, tupanie, uderzanie dłońmi o ciało, butelka z wodą, szelest papieru, materiał przyrodniczy itp. |
nauczyciele grup |
cały rok szkolny |
8. Organizacja działań twórczych dziecka:
- rytmizacja tekstów i wypowiedzi ( muzogramy), - śpiewane dialogi, - improwizacje dźwiękonaśladowcze głosem i na instrumentach, - improwizacja rytmów, - odzwierciedlanie swoich emocji w improwizacjach słownych, wokalnych, instrumentalnych, ruchowych, - improwizowanie melodii do podanego tekstu i wierszyka, - improwizacje melodyczne na temat podany treścią obrazka, - muzykoterapia dogłębna i komórkowa – KAMERTONY.
9. Realizacja w każdym tygodniu zabaw i różnych form teatralnych:
- gra w kręgu, - kukiełki, pacynki, - teatr paluszkowy, - chińskie cienie, - teatr obrazów, - żywe obrazy, - inne.
10. Udział dzieci w koncertach edukacyjnych organizowanych na terenie przedszkola. |
nauczyciele grup
dyrektor |
cały rok szkolny
raz w miesiącu / raz na dwa miesiące |
Aspekt przyrodniczy - poznanie różnych ekosystemów - las, pole, łąka, sad, ogród, ekosystemy wodne, park – wskazanie uzależnienia ludzi od przyrody i sposobów racjonalnego korzystania, - opracowanie planu obserwacji przyrodniczych na 4 pory roku (wrzesień), - realizacja obserwacji przyrodniczych wg planu, - realizacja tematu „Eksperymenty”, „Kontynenty’, ”Wszechświat”. - małe laboratorium, praca dziecka z mikroskopem. - realizacja ścieżki przyrodniczej – przy wejściu do Przedszkola Aspekt społeczny - udział w akcjach na rzecz środowiska przyrodniczego, - włączanie rodziców do działań na rzecz przyrody – akcje, zbiórki. |
nauczyciele grup |
cały rok szkolny |
|
Aspekt kulturowy - realizacja tematu/projektu „Dookoła kolorowo”, projekt „Ekologiczne produkty”, Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „W świecie Montessori”, Ogólnopolski projekt „Code Week” – kompetencje programowania i kodowania dla dzieci. Aspekt ekonomiczny - realizacja tematu/projektu dotyczącego odpadów - segregacja odpadów - oszczędzanie materiałów, papieru, energii, wody |
nauczyciele grup |
cały rok szkolny |
Doradztwo zawodowe (Ustawa prawo oświatowe, Rozporządzenie MEN w sprawie doradztwa) |
Poznanie zawodów w toku realizacji tematów kompleksowych (projektów): - kucharz - lekarz - listonosz - sprzedawca - stomatolog - krawiec - kierowca - fryzjer , itp. |
nauczyciele grup |
cały rok szkolny |
Doradztwo zawodowe (Ustawa prawo oświatowe, Rozporządzenie MEN w sprawie doradztwa) |
Poznanie zawodów w toku realizacji tematów kompleksowych (projektów): - kucharz, lekarz, listonosz, sprzedawca, stomatolog, krawiec, kierowca, fryzjer ,itp. Poznanie zawodów rodziców dzieci uczęszczających do grup przedszkolnych – zaproszenie ich do przedszkola w charakterze ekspertów |
nauczyciele grup |
cały rok szkolny |
Poznanie instytucji użyteczności społecznej oraz ludzi pracujących w tych instytucjach poprzez tematy kompleksowe (projekty edukacyjne): – sklep, kino, teatr, przychodnia, pogotowie ratunkowe, szpital straż pożarna, poczta, szkoła |
|||
Poznanie cyklu produkcyjnego wybranych produktów i zawodów z tym związanych. |
|||
Organizowanie zabaw tematycznych odpowiednio do poznawanych zawodów i instytucji – gromadzenie akcesoriów we współpracy z instytucjami i rodzicami |
|||
Konkurs plastyczny „Zawód moich rodziców..” |
Nauczyciele grup |
marzec |
WSPOMAGANIE INDYWIDUALNEGO ROZWOJU DZIECKA I POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA |
|||
Zadanie i podstawa prawna |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Termin realizacji |
Rozpoznawanie potrzeb i możliwości wychowanków oraz ich sytuacji społecznej (Wymaganie nr 5, Rozporządzenie MEN o Pomocy PP , statut roz.4 § 20). |
Obserwacje pedagogiczne wstępne |
nauczyciele |
IX 2020 |
Rozpoznanie sytuacji społecznej dzieci |
nauczyciele grup |
IX 2020 |
|
Ustalenie wniosków do indywidualizacji i udzielania pomocy pp |
nauczyciele |
IX 2020 |
|
Przekazanie dyrektorowi wykazu dzieci objętych pomocą pp |
nauczyciele |
01.X.2020 |
|
Obserwacje pedagogiczne końcowe |
nauczyciele |
do 20.IV.2021 |
|
Analiza ilościowo-jakościowa w odniesieniu do dziecka i grupy (ewaluacja pracy z dziećmi.) |
nauczyciele |
do 31.V.2021 |
|
Realizacja pomocy psychologiczno- pedagogicznej przez nauczycieli (Wymaganie nr 5, Rozporządzenie MEN o Pomocy PP, statut roz.4 § 20). |
Indywidualizacja oddziaływań podczas zajęć dydaktycznych oraz innych sytuacji w ciągu dnia – odpowiednio do wniosków poobserwacyjnych. |
nauczyciele |
na bieżąco |
Praca indywidualna i w małych zespołach – odpowiednio do wniosków poobserwacyjnych, dokumentowanie w dziennikach |
nauczyciele |
zg. z planami |
|
Wdrażanie zaleceń opinii i orzeczeń skierowanych do nauczycieli. |
nauczyciele |
na bieżąco |
Realizacja pomocy psychologiczno- pedagogicznej przez specjalistów, realizacja orzeczeń i opinii (Wymaganie nr 5, Rozporządzenie o Pomocy PP i kształceniu specjalnym, statut) |
Zaplanowanie form pomocy PP dla wszystkich dzieci – jako wynik obserwacji nauczycieli i specjalistów |
nauczyciele |
IX 2020 |
Analiza orzeczeń i opinii, zaplanowanie form pomocy PP dla dzieci oraz zajęć rewalidacyjnych |
Zespoły pomocy p-p |
po analizie opinii i orzeczeń |
|
Powołanie zespołów pomocy PP dla dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego, wyznaczenie koordynatorów zespołów |
dyrektor |
niezwłocznie po otrzymaniu orzeczenia |
|
Dokonanie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego |
Zespoły pomocy p-p |
po otrzymaniu orzeczenia |
|
Spotkania Zespołów PPP. Opracowanie IPET dla dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego. |
Zespoły pomocy p-p |
do 1.X lub po otrzymaniu orzeczenia |
|
Realizacja form pomocy PP i zajęć rewalidacyjnych – dokumentowanie w dziennikach specjalistów i indywidualnych |
specjaliści |
zgodnie z planami pracy |
|
Ocena efektywności realizowanych form pomocy PP |
specjaliści, koordynatorzy |
po każdym półroczu |
|
Prowadzenie odrębnych segregatorów z dokumentacją dzieci mających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (wrzesień – uzupełnienie, skompletowanie dokumentacji) |
koordynatorzy |
cały rok szkolny |
Analiza gotowości szkolnej (Rozporządzenia MEN o pomocy PP, o drukach i świadectwach, o podstawie programowej, statut) |
Analiza gotowości szkolnej |
nauczyciele grup 6 -letnich |
do 20.IV.2021 |
|
Przygotowanie informacji o gotowości szkolnej na druku MEN i przekazanie jej rodzicom |
nauczyciele grup 6-letnich |
do 30.IV.2021 |
||
Opracowanie zestawienia zbiorczego ilościowo-jakościowego wyników badania gotowości szkolnej – przekazanie dyrektorowi |
nauczyciele grup 6-letnich |
do 31.V.2021 |
||
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna dla rodziców i nauczycieli (Rozporządzenie o Pomocy PP, statut) |
Porady, konsultacje specjalistów dla rodziców i nauczycieli |
Specjaliści |
cały rok szk. |
|
Warsztaty - „Doskonalenie umiejętności wychowawczych rodziców” – warsztaty dla rodziców |
Psycholog |
II semestr |
||
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM LOKALNYM |
||||
Zadanie i podstawa prawna |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Termin realizacji |
|
Współpraca z rodzicami i wspieranie rodziny w wychowywaniu dzieci (wymaganie nr 6) |
Opracowanie grupowych planów współpracy z rodzicami |
nauczyciele grup |
IX 2020 |
|
Prezentacja rodzicom aktualnej procedury bezpieczeństwa związanej z bezpieczeństwem epidemicznym - uzgodnienia |
dyrektor |
Strona przedszkola IX 2020 |
||
Zebrania z rodzicami rozpoczynające rok szkolny: - informacja o realizowanych programach |
dyrektor, nauczyciele |
1.09.2020 |
||
- prezentacja ramowego rozkładu dnia - zapoznanie rodziców ze statutem przedszkola - prezentacja planowanych działań wychowawczych - omówienie grupowego planu współpracy z rodzicami - wybór reprezentantów do Rady Rodziców - zgody rodziców, informacje o dzieciach - informacja o zajęciach religii – oświadczenia rodziców - informacja o zajęciach dodatkowych |
|||
Spotkanie przedstawicieli rodziców z dyrektorem – organizacja działań Rady Rodziców |
dyrektor |
IX 2020 |
|
Zajęcia otwarte dla rodziców, zgodnie z planami pracy nauczycieli |
nauczyciele grup |
II semestr |
|
Warsztaty z gliny – toczenie na kole.
Spotkania świąteczne dla rodziców - warsztaty świąteczne |
Marzena Świerczek nauczyciele grup |
III 2021
XII 2020 |
|
Dokumentowanie współpracy z rodzicami: - plan współpracy, - listy obecności na zebraniach, - rejestr kontaktów z rodzicami, - protokoły z zebrań, - zgody rodziców, - upoważnienia. |
nauczyciele grup |
cały rok szkolny |
|
Współpraca z instytucjami na rzecz rozwoju wychowanków (wymaganie nr 7) |
Przekazanie informacji dyrektorom szkół o realizacji obowiązku przedszkolnego przez dzieci 6 letnie |
dyrektor |
IX 2020 |
Nawiązanie bliższej współpracy ze Szkołą Podstawową nr1 i 2 - udział w imprezach i uroczystościach organizowanych przez szkoły Nawiązanie współpracy z Miejską Biblioteka Publiczną oraz |
nauczyciele |
cały rok szkolny |
Współpraca z Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi: - badania dzieci, wspieranie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych - porady, konsultacje Udział w konkursach organizowanych przez PODN w Kluczborku. |
nauczyciele |
cały rok szkolny |
|
Udział w konkursach i wydarzeniach organizowanych przez inne przedszkola |
wg osobnych harmonogramów |
||
Działania na rzecz środowiska społecznego (wymaganie nr 7) |
Akcja charytatywna w przedszkolu na rzecz Schroniska dla zwierząt |
Marzena Świerczek |
cały rok szk. |
Wspieramy Akcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy |
Wszyscy nauczyciele |
I 2021 |
|
Akcja charytatywna „Paczka dla dzieci z Domu Dziecka |
Marzena Świerczek |
XIII 2020 |
|
Zbieramy nakrętki |
nauczyciele grup |
cały rok szk. |
|
ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE PRZEDSZKOLEM |
|||
Zadanie i podstawa prawna |
Sposób realizacji |
Odpowiedzialny |
Termin realizacji |
Organizacja systemu pracy zespołowej w przedszkolu
(wymaganie nr 1) |
Powołanie zespołów – wybór przewodniczących |
dyrektor |
IX 2020 |
Opracowanie planów pracy przez zespoły z wykorzystaniem zadań rocznego planu ( ds. Awansu, Ewaluacyjny, PPP ) |
przewodniczący zespołów |
IX 2020 |
Przekazanie informacji o realizacji zadań przez zespoły – pisemne złożenie informacji dyrektorowi |
koordynatorzy zespołów |
po II półroczu lub wg potrzeb |
|
Doskonalenie przestrzeni edukacyjnej i warunków do statutowej działalności przedszkola
(wymaganie nr 9) |
Przegląd budynku, urządzeń i terenu przedszkolnego pod względem technicznym, w tym bezpieczeństwa - protokół |
dyrektor, społeczny inspektor pracy |
IX 2020, zgodnie z terminami przeglądów |
Doposażenie przedszkola o pomoce dydaktyczne |
dyrektor |
wg.potrzeb |
|
Organizacja w salach kącików do aktywności twórczej i badawczej. |
nauczyciele grup |
wrzesień |
|
Zamontowanie w ogrodzie nowych urządzeń. |
dyrektor |
wg potrzeb |
|
Remont łazienki, dachu lub innych pomieszczeń przedszkola. |
dyrektor |
cały rok szkolny |
|
Doskonalenie systemu prawa wewnętrznego
(prawo oświatowe) |
Aktualizacja Procedur Bezpieczeństwa na czas pandemii |
dyrektor |
01.IX.2020 na bieżąco wg. zaleceń GIS i MEN |
Wprowadzenie zarządzeniem Procedury Awansu Zawodowego |
dyrektor |
IX 2020 |
|
Dopuszczenie programów wychowania przedszkolnego |
dyrektor |
IX 2020 |
|
Wprowadzenie zarządzeniem Planu Doskonalenia Zawodowego na rok szkolny 2020/2021 |
dyrektor |
IX 2020 |
HARMONOGRAM UROCZYSTOŚCI, PRZEGLĄDÓW, FESTYNÓW W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU NR 1 W KLUCZBORKU
Nazwa imprezy: |
Data |
Nauczyciele odpowiedzialni za organizację. |
Zasięg imprezy /placówka, gmina, powiat, województwo, ogólnopolski/ |
WRZESIEŃ 2020 |
|||
Dzień Kropki |
14.09.2020 |
Marzena Stanek Barbara Łuszczyńska |
placówka |
Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka |
21.09.2020 |
Joanna Król Barbara Pasierb |
placówka |
Dzień Chłopaka |
30.09.2020 |
Wszystkie grupy |
placówka |
PAŹDZIERNIK 2020 |
|||
Dzień Drzewa |
10.10.2020 |
Magdalena Kapral, Marzena Stanek |
placówka |
Dzień Edukacji Narodowej, Pasowania na Przedszkolaka |
14.10.2020 |
Agnieszka Filarska Daria Lewandowska - Ruchała |
placówka |
Światowy Dzień Mycia Rąk |
15.10.2020 |
Wszyscy – pokaz mycia rąk wg MM |
placówka |
Święto Dyni |
31.10.2020 |
Wszyscy nauczyciele |
placówka |
Konkurs piosenki patriotycznej |
30.10.2020 |
Agnieszka Filarska, Marzena Świerczek, Barbara Łuszczyńska |
Gminny |
LISTOPAD 2020 |
|||
Dzień Postaci z Bajek |
05.11.2020 |
Magdalena Kapral Marzena Stanek |
placówka |
Dzień Jeża |
10.11.2020 |
Marzena Stanek Barbara Łuszczyńska |
|
Święto Niepodległości |
11.11.2020 |
Wszystkie grupy |
placówka |
Poezja. Konkurs wiersza |
11.2020 |
Joanna Król Barbara Pasierb i pozostałe nauczycielki |
Powiatowy |
Dzień Pluszowego Misia |
25.11.2020 |
Agnieszka Mroczkowska – Kędziera Daria Lewandowska - Ruchała |
placówka |
Andrzejki |
30.11.2020 |
Daria Lewandowska – Ruchała Agnieszka Filarska |
placówka |
GRUDZIEŃ 2020 |
|||
Mikołaj |
06.12.2020 |
Wszystkie grupy |
placówka |
Jasełka |
12.2020 |
Marzena Świerczek Agnieszka Filarska |
placówka |
STYCZEŃ 2021 |
|||
Dzień Śniegu |
19.01.2021 |
Wszystkie grupy |
placówka |
Dzień Babci i Dziadka |
21.01.2021 22.01.2021 |
Wszystkie grupy |
placówka |
LUTY 2021 |
|||
Walentynki |
14.02.2021 |
Wszystkie grupy |
placówka |
Dzień Kota |
17.02.2021 |
Marzena Stanek Barbara Łuszczyńska |
placówka |
MARZEC 2021 |
|||
Dzień Kobiet |
08.03.2021 |
Wszystkie grupy |
placówka |
Pierwszy Dzień Wiosny |
21.03.2021 |
Daria Lewandowska – Ruchała Agnieszka Filarska |
placówka |
Dzień Wody |
22.03.2021 |
Magdalena Kapral, Marzena Stanek |
placówka |
Konkurs Plastyczny „Zawód moich rodziców” |
marzec |
Wszyscy nuczyciele |
placówka |
KWIECIEŃ 2021 |
|||
Światowy Dzień Zdrowia |
07.04.2020 |
Joanna Król Barbara Pasierb |
placówka |
Dzień Ziemi |
22.04.2020 |
Agnieszka Mroczkowska – Kędziera Magdalena Kapral |
placówka |
Spartakiada |
Kwiecień 2021 |
Agnieszka Filarska, Marzena Świerczek, Barbara Łuszczyńska |
Powitowy |
MAJ 2021 |
|||
Święto Polskiej Flagi |
02.05.2021 |
Wszystkie grupy |
placówka |
Święto Konstytucji 3 Maja |
03.05.2021 |
Wszystkie grupy |
placówka |
Dzień Pszczoły |
20.05.2021 |
Marzena Stanek Barbara Łuszczyńska |
placówka |
Dzień Matki |
26.05.2021 |
Wszystkie grupy |
placówka |
Konkurs piosenki i tańca |
Maj 2021 |
Marzena Świerczek, Agnieszka Filarska |
Powiatowy |
Festyn Przedszkolny |
Maj 2021 |
Wszystkie grupy |
placówka |
CZERWIEC 2021 |
|||
Dzień Dziecka |
01.06.2021 |
Wszystkie grupy |
placówka |
Pożegnanie Starszaków |
czerwiec 2021 |
Marzena Świerczek, Agnieszka Filarska, Barbara Łuszczyńska |
placówka |
Balerina |
czerwiec 2021 |
Marzena Świerczek, Agnieszka Filarska, Barbara Łuszczyńska |
Powiatowy |
DODATKOWE ZADANIA NAUCZYCIELI
Zadania |
Osoby odpowiedzialne |
Termin |
Prowadzenie i aktualizacja strony internetowej przedszkola, kronika przedszkola. |
Magdalena Kapral |
cały rok szkolny |
Prowadzenie i aktualizacja strony przedszkola na Facebooku |
Marzena Świerczek |
cały rok szkolny |
Biblioteka |
Marzena Stanek |
cały rok szkolny |
Praca zespole ds. ewaluacji „Zarządzanie placówką, służy jego rozwojowi” |
Barbara Łuszczyńska Barbara Pasierb |
październik – maj |
Program „Dookoła kolorowo” „Produkty ekologiczne” |
Barbara Łuszczyńska, Barbara Pasierb, Joann Król- koordynator Udział wszyscy nauczyciele |
cały rok szkolny |
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „W Świecie Montessori” |
Marzena Świerczek – koordynator projektu Udział wszyscy nauczyciele. |
cały rok szkolny |
Dbałość o kącik przyrodniczy w ogrodzie przedszkolnym |
wychowawcy |
cały rok szkolny |
Innowacja pedagogiczna „Czytanie globalne wg Glenna Domana”. ”Odpowiedzialni, samodzielni, współpracujący – elementy planu daltońskiego w przedszkolu” |
Marzena Świerczek, Agnieszka Filarska Daria Lewandowska-Ruchała, Agnieszka Mroczkowska-Kędziera |
cały rok szkolny |
Laboratorium małego odkrywcy. |
Magdalena Kapral , Agnieszka Mroczkowska-Kędziera |
cały rok szkolny |
Koordynator Rady Rodziców przy PP 1 w Kluczborku |
Joanna Król |
cały rok szkolny |