RAMOWY ROZKŁAD DNIA ROK SZKOLNY 2020/2021
3 latki Żabki
1. |
6.00- 8.00 |
Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw zgodnych z ich zainteresowaniem. Zabawy integracyjne. Zachęcanie do podejmowania przez dzieci gier, zabaw dydaktycznych, tematycznych, badawczych, konstrukcyjnych, manipulacyjnych rozwijających aktywność własną i kreatywność w tym operowanie materiałem rozwojowym M. Montessori. Wdrażanie zasad bezpieczeństwa i higieny w związku |
2.
|
8.00-13.00
|
Zabawy swobodne – w tym operowanie wybranym materiałem M. Montessori. Zaznaczanie obecności na tablicy. Czynności porządkowe. Zabawa ruchowa/ Ćwiczenia poranne. Wyliczanka Śniadanie. Czynności samoobsługowe i higieniczne (M. Montessori), W tym: - wdrażanie zasad zdrowego żywienia, - kształtowanie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała, - celebrowanie spożywanie posiłków, - czynności porządkowe. Zabawy kierowane z obszarów podstawy programowej: fizycznego, emocjonalnego, społecznego, poznawczego w tym uroczystości; Zabawa ruchowa Zabawy niekierowane / swobodne w tym operowanie materiałem rozwojowym Czynności porządkowe, organizacyjne, samoobsługowe – przygotowanie do wyjścia na spacer / ogród. Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności na świeżym powietrzu: - obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, poznawanie różnorodnych środowisk przyrodniczych, spacery; Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny w związku z Covid19 / Zabawy w sali podczas niesprzyjającej pogody. Zabawy rytmiczne Obiad. Kształtowanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Czynności porządkowe. |
3.
|
13.00-16.30 |
Odpoczynek poobiedni – kształtowanie umiejętności samodzielnego przebierania się. Relaksacja, słuchanie bajek, wierszy, muzyki relaksacyjnej. Podwieczorek. Czynności porządkowe i samoobsługowe (wg M. Montessori). Zabawy swobodne (ćwiczenia na materiale rozwojowym M. Montessori, gry i zabawy dydaktyczno – edukacyjne, działalność plastyczna, muzyczno – ruchowa, małe formy literacko – teatralne, grafomotoryka, kodowanie), bezpieczne współdziałanie w grupie. Pomoc psychologiczno pedagogiczna. / Zabawy w ogrodzie przedszkolnym z zachowaniem bezpieczeństwa. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA ROK SZKOLNY 2020/2021
4 latki Słoneczka
1. |
7.30- 8.00 |
Stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw zgodnych z ich zainteresowaniem. Zachęcanie do podejmowania przez dzieci gier, zabaw dydaktycznych, tematycznych, badawczych, konstrukcyjnych, manipulacyjnych rozwijających aktywność własną Wdrażanie zasad bezpieczeństwa i higieny w związku z Covid19. Pomoc psychologiczno- pedagogiczna. |
2.
|
8.00-13.00
|
Zabawy swobodne – w tym operowanie wybranym materiałem M. Montessori Zaznaczanie obecności na tablicy. Czynności porządkowe. Zabawa ruchowa/ Ćwiczenia poranne. Wyliczanka Śniadanie. Czynności samoobsługowe i higieniczne (M. Montessori), W tym: - wdrażanie zasad zdrowego żywienia, - kształtowanie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała, - celebrowanie spożywanie posiłków, - czynności porządkowe. Zabawy kierowane z obszarów podstawy programowej: fizycznego, emocjonalnego, społecznego, poznawczego w tym uroczystości; Zabawa ruchowa Zabawy niekierowane / swobodne w tym operowanie materiałem rozwojowym Czynności porządkowe, organizacyjne, samoobsługowe – przygotowanie do wyjścia na spacer / ogród. Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności na świeżym powietrzu: - obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, poznawanie różnorodnych środowisk przyrodniczych, spacery; Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny w związku z Covid19 / Zabawy w sali podczas niesprzyjającej pogody. Zabawy rytmiczne Obiad. Kształtowanie umiejętności posługiwania się sztućcami Czynności porządkowe. |
3.
|
13.00-15.30 |
Zabawy swobodne wspieranie działań twórczych dzieci (działalność artystyczna: plastyczna, muzyczno – ruchowa, małe formy literacko – teatralne, grafomotoryka, kodowanie ) Pomoc psychologiczno pedagogiczna. Podwieczorek. Czynności porządkowe i samoobsługowe (wg M. Montessori). Zabawy swobodne (ćwiczenia na materiale rozwojowym M. Montessori, gry i zabawy dydaktyczno – edukacyjne), bezpieczne współdziałanie w grupie. / Zabawy w ogrodzie przedszkolnym z zachowaniem bezpieczeństwa. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA ROK SZKOLNY 2020/2021
5 latki Biedronki
1. |
7.30- 8.00 |
Stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw zgodnych z ich zainteresowaniem. Zachęcanie do podejmowania przez dzieci gier, zabaw dydaktycznych, tematycznych, badawczych, konstrukcyjnych, manipulacyjnych rozwijających aktywność własną i kreatywność w tym operowanie materiałem rozwojowym M. Montessori. Wdrażanie zasad bezpieczeństwa i higieny w związku z Covid19. Pomoc psychologiczno- pedagogiczna. |
2.
|
8.00-13.00
|
Zabawy swobodne – w tym operowanie wybranym materiałem M. Montessori Zaznaczanie obecności na tablicy. Czynności porządkowe. Zabawa ruchowa/ Ćwiczenia poranne. Wyliczanka Śniadanie. Czynności samoobsługowe i higieniczne (M. Montessori), W tym: - wdrażanie zasad zdrowego żywienia, - kształtowanie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała, - celebrowanie spożywanie posiłków, - czynności porządkowe. Zabawy kierowane z obszarów podstawy programowej: fizycznego, emocjonalnego, społecznego, poznawczego w tym uroczystości; Zabawa ruchowa Zabawy niekierowane / swobodne w tym operowanie materiałem rozwojowym Czynności porządkowe, organizacyjne, samoobsługowe – przygotowanie do wyjścia na spacer / ogród. Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności na świeżym powietrzu: - obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, poznawanie różnorodnych środowisk przyrodniczych, spacery; Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny w związku z Covid19 / Zabawy w sali podczas niesprzyjającej pogody. Zabawy rytmiczne Obiad. Kształtowanie umiejętności posługiwania się sztućcami w tym nożem i widelcem Czynności porządkowe. |
3.
|
13.00-15.30 |
Zabawy swobodne wspieranie działań twórczych dzieci (działalność artystyczna: plastyczna, muzyczno – ruchowa, małe formy literacko – teatralne, grafomotoryka, kodowanie ) Pomoc psychologiczno pedagogiczna. Podwieczorek. Czynności porządkowe i samoobsługowe (wg M. Montessori). Zabawy swobodne (ćwiczenia na materiale rozwojowym M. Montessori, gry i zabawy dydaktyczno – edukacyjne), bezpieczne współdziałanie w grupie. / Zabawy w ogrodzie przedszkolnym z zachowaniem bezpieczeństwa. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA ROK SZKOLNY 2020/2021
3- 4 latki Misie
2.
|
8.00-13.00
|
Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci, Podejmowanie przez dzieci gier, zabaw dydaktycznych, tematycznych, badawczych, konstrukcyjnych, manipulacyjnych rozwijających aktywność własną i kreatywność w tym operowanie materiałem rozwojowym M. Montessori. Wdrażanie zasad bezpieczeństwa i higieny w związku z Covid19. Pomoc psychologiczno- pedagogiczna. Zaznaczanie obecności na tablicy. Czynności porządkowe. Zabawa ruchowa/ Ćwiczenia poranne. Wyliczanka Śniadanie. Czynności samoobsługowe i higieniczne (M. Montessori), W tym: - wdrażanie zasad zdrowego żywienia, - kształtowanie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała, - celebrowanie spożywanie posiłków, - czynności porządkowe. Zabawy kierowane z obszarów podstawy programowej: fizycznego, emocjonalnego, społecznego, poznawczego w tym uroczystości; Zabawa ruchowa Zabawy niekierowane / swobodne w tym operowanie materiałem rozwojowym Czynności porządkowe, organizacyjne, samoobsługowe – przygotowanie do wyjścia na spacer / ogród. Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności na świeżym powietrzu: - obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, poznawanie różnorodnych środowisk przyrodniczych, spacery; Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny w związku z Covid19 / Zabawy w sali podczas niesprzyjającej pogody. Zabawy rytmiczne Obiad. Kształtowanie umiejętności posługiwania się sztućcami Czynności porządkowe. |
3.
|
13.00-15.00 |
Zabawy swobodne wspieranie działań twórczych dzieci (działalność artystyczna: plastyczna, muzyczno – ruchowa, małe formy literacko – teatralne, grafomotoryka, kodowanie) Pomoc psychologiczno pedagogiczna. Podwieczorek. Czynności porządkowe i samoobsługowe Zabawy swobodne (ćwiczenia na materiale rozwojowym M. Montessori, gry i zabawy dydaktyczno – edukacyjne), bezpieczne współdziałanie w grupie. / Zabawy w ogrodzie przedszkolnym z zachowaniem bezpieczeństwa. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA ROK SZKOLNY 2020/2021
6 latki Super Mario/ Pszczółki
2.
|
8.00-13.00
|
Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci, Podejmowanie przez dzieci gier, zabaw dydaktycznych, tematycznych, badawczych, konstrukcyjnych, manipulacyjnych rozwijających aktywność własną i kreatywność w tym operowanie materiałem rozwojowym M. Montessori. Wdrażanie zasad bezpieczeństwa i higieny w związku z Covid19. Pomoc psychologiczno- pedagogiczna. Zaznaczanie obecności na tablicy. Czynności porządkowe. Zabawa ruchowa/ Ćwiczenia poranne. Wyliczanka Śniadanie. Czynności samoobsługowe i higieniczne (M. Montessori), W tym: - wdrażanie zasad zdrowego żywienia, - kształtowanie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała, - celebrowanie spożywanie posiłków, - czynności porządkowe. Zabawy kierowane z obszarów podstawy programowej: fizycznego, emocjonalnego, społecznego, poznawczego w tym uroczystości; Zabawa ruchowa Zabawy niekierowane / swobodne w tym operowanie materiałem rozwojowym Czynności porządkowe, organizacyjne, samoobsługowe – przygotowanie do wyjścia na spacer / ogród. Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności na świeżym powietrzu: - obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, poznawanie różnorodnych środowisk przyrodniczych, spacery; Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny w związku z Covid19 / Zabawy w sali podczas niesprzyjającej pogody. Zabawy rytmiczne Obiad. Kształtowanie umiejętności posługiwania się sztućcami w tym nożem i widelcem Czynności porządkowe. |
3.
|
13.00-15.00 |
Zabawy swobodne wspieranie działań twórczych dzieci (działalność artystyczna: plastyczna, muzyczno – ruchowa, małe formy literacko – teatralne, grafomotoryka, kodowanie ) Pomoc psychologiczno pedagogiczna. Podwieczorek. Czynności porządkowe i samoobsługowe Zabawy swobodne (ćwiczenia na materiale rozwojowym M. Montessori, gry i zabawy dydaktyczno – edukacyjne), bezpieczne współdziałanie w grupie. / Zabawy w ogrodzie przedszkolnym z zachowaniem bezpieczeństwa. |